Trots allt…

…börjar nu mitt bloggande. Min arbetskamrat Chatarina Ullström har insprirerat mig, tagit alla fina bilder och satt ihop helheten. Men framförallt har hon övertygat mig slutgiltigt om betydelsen av dialog via nätet. Jag har länge funderat på om detta med bloggar har en plats i min vardag . Men det är inget snack, det är dags. En folkvald politiker som inte bloggar är stekt, rökt och körd.
Mina barns intresse för PCn hemma är större än TVn. När tidningen inte kommer på morgonen rycker familjen på axlarna och tar fram sina skärmar. Till och med dåligt väder kan stoppa tidningen från att bli hämtad från lådan nu när vi alltid är uppkopplade. Min pappa kör facebook. och svärmor 70+ scannar nätet varje dag i jakt på spännande nyheter. Väljarna väljer datorn framför broschyrer och debatten på nätet citeras allt oftare i tidningarna. Så här tänker jag skriva om både stort och smått. Jag har fått möjligheten att dagligen arbeta med politik i stadshuset för socialdemokraterna och mitt mål är att föra en dialog med så många väljare som möjligt fram till nästa val. Det blir väl inga stora avslöjanden från maktens korridorer, vi sitter ju i opposition, men jag ska försöka ge en inblick i de spännande frågor som vi jobbar med för att utveckla Stockholm.
I den här bloggen kan alla som känner särskilt intresse för stadsutvecklingsfrågor diskutera och tillsammans bli klokare på vägen. Jag kommer också lägga upp intressanta texter som vi tar fram i olika ärenden i stadshuset och kanske kan det underlätta för den som behöver hitta rätt på någon specifik text från stadsbyggnadsnämnden eller fullmäktige. Ge mig gärna respons på både politik, inlägg och blogg. På återhörande…

17 svar till “Trots allt…

  1. Vad spännande! Ska bli kul att läsa.

  2. Kul Tomas, ska följa din blogg!
    kram från din gamla koalitionspartner på den roliga tiden när vi hade makten i Farsta
    Inger

  3. Tomas, det ska bli intressant att följa dig i stockholmsdebatten och kanske byta en och annan ide mellan Gbg-Stockholm. Nu när vi får nyheter om varandra så sker det indirekt genom andra kanaler. Kul initiativ med andra ord och välkommen

  4. Ps. Jag tycker inte du är särskilt arg!

  5. Hej Tomas! Tack för att du sände mig din blogg. Du skriver så ledigt och trevligt så du får säkert många som följer din blogg. Stor kram från Pappa

  6. Det blir ett bokmärke i min webbläsare! Ska bli kul att följa den. Fylld med en massa stadsplanenörderi får man hoppas! 🙂

  7. Marie von Rietberg

    kloka synpunkter och bra diskussioner är alltid roligt och välkomna!

  8. Göran Söderström

    Jättebra idé Tomas! En vettig stadsbyggnadsdiskussion behövs verkligen!

  9. Detta låter bra Thomas! Jag ser fram emot att följa den. Får jag också komma med ett förslag. Jag tror på att skapa identitet och samhörighet i bostadsområden som naturligt hör ihop, så som Hammarby Sjöstad där jag bor. Här finns inga entréer, som visar att den besökande kommer hit eller att Sjöstadsbon kommer hem till sig. Det behövs!

Lämna en kommentar