Här är ett förslag: Ett vackert studenttorn till söder del 2

Placering av studenttorn på stadens mark

Ibland går det troll i saker och ting. Ett vackert studenttorn blev utbytt mot ett mindre på Östermalm. Ingen kunde säga varför mer än att ett sådant beslut hade fattats av tjänstemännen på exploateringskontoret och stadsbyggnadskontoret. Jag föreslog då att tornet istället kunde uppföras på söder i ett inlägg här på min blogg. Skrivelsen som lämnades in till de båda kontoren har nu besvarats och tjänstemännen har där och i media meddelat att det inte går att bygga på platsen för att HSB äger parkeringsplatsen mellan husen. Det är lite märkligt eftersom jag naturligtvis inte avsåg att uppföra ett hus på någon annans mark utan på stadens egen mark. Jag utgår från att detta är ett missförstånd som kan rättas till och för säkerhets skull kommer jag på tisdag att lämna in denna karta som tydligt visar vart på stadens mark jag föreslår huset. Det kan naturligtvis finnas ännu bättre lägen än detta men att utreda någon annans mark verkar onödigt, så vi försöker igen. Ett vackert studenttorn till söder är en alldeles för bra idé för att missförstås bort. Södermalmsnytt uppmärksammar frågan denna vecka. Här är det fina tornet igen om du missat det.

5 responses to “Här är ett förslag: Ett vackert studenttorn till söder del 2

  1. Jag tror du lagt upp fel karta kan inte ser studenttornet utritat😦

  2. Hej Viktor! Det är faktiskt rätt bild, men den blir inte tydlig på bloggen. Ska försöka fixa till den i ett bättre format om en liten stund!

  3. Nu så ska det funka bättre.

  4. Nu syns den mycket bättre😀

  5. Pingback: Ett vackert studenttorn på Söder – del 3 | Tomas Rudin

Kommentera

