Mina första försök med Streetart i London

20120527-174118.jpg
Min första stencil

Åh, det finns så mycket att berätta. Jag har varit på guidad tur i London och sett Streetart. Allt från Banksy, Connor till Don och inte minst på slutet en workshop där jag själv fick försöka.
Så ödmjukt börjar jag här med att visa mina egna stapplande försök att med en bit kartong en kniv och en mall skapa en sk stencil.

20120527-174501.jpg
Ett par timmars arbete med förberedelser

20120527-174622.jpg
En grund av gult och rött

20120527-174741.jpg
Å så förlänger vi den

20120527-174850.jpg
Orange, rött och sen vitt

20120527-175014.jpg
Och sist i med svart. Å jag som inte kunde teckna i nian!

4 responses to “Mina första försök med Streetart i London

  1. Innebär det här att du kan tänka dig att överge Sthlms nolltolerans mot osanktionerade kulturyttringar?

    • Jag driver frågan i Stockholms kommunfullmäktige. Nolltolerensen ska bort. Jag har skrivit flera inlägg här på bloggen oxå om det. Jag vill införa offentliga ateljéer för gatukonst i Stockholm precis som andra städer gjort med lagliga väggar före oss.

  2. Marie von Rietberg

    du är ju riktigt bra!

Kommentera

