Storstädning av staden behövs, 30000 frivilliga hjälptes åt idag

Detta bildspel kräver JavaScript.


Idag var det städdag i Stockholm. 30.000 frivilliga slöt upp i hela staden och hjälptes åt att fylla gula säckar med skräp som blivit liggande kvar efter vintern. Själv deltog jag i ”City i samverkans” städaktion och samlade skräp utmed Sergelgången vid Hötorget. Mest fimpar faktiskt, men jag noterade att överallt fläckas marken av tuggummin som är intrampade i den vackra stenläggningen. Dels undrar jag vad folk tänker när de slänger fimpar och tuggummin direkt på marken. Men jag undrar också varför vi i city inte har städare som håller efter dessa ytor hela tiden? Då skulle city bli renare och attraktivare.

2 responses to “Storstädning av staden behövs, 30000 frivilliga hjälptes åt idag

  1. Synd att detta inte marknadsfördes bättre. Jag kände inte till det.

Kommentera

