Ett inhopp i Emilia Bjuggrens 50-turné

Jag vet inte hur många av er som läser min blogg som också följer min kollega Emilia Bjuggrens blogg. Emilia är socialdemokratisk politiker här i Stadshuset och vice ordförande i idrottsnämnden i Stockholm. Sedan början av 2012 har jag och andra via hennes blogg kunnat följa med på hennes idrottsturné runt om i Stockholm, 50-turnén. Det går ut på att hon testar 50 olika idrottsaktiviteter i Stockholms stad under loppet av ett år. Igår hade jag förmånen att få göra ett inhopp i 50-turnén och följa med när Emilia och de andra åkte till Beckomberga för att spela handikappidrotterna showdown och elhockey. Det var en väldigt häftig upplevelse och jag önskar att alla barn och unga i vår stad skulle få chansen att testa det vi fick göra igår. Bilder från vårt besök och politiska reflektioner kring Stockholm stads arbete för att stärka handikappidrotten hittar du på Emilias blogg.

Kommentera

