Och årets vinnare i äggmålning är…

Idag handlar det inte om politik utan om något mycket allvarligare, påskens traditionsenliga äggmålning. För några år sedan var vi några vänner som kom på att måla ägg tillsammans. I början var det darrigt och valhänt, men med åren har ideerna vuxit och utvecklats till helt galna kreationer och ibland mycket konstnärliga prestationer. Tävlingsreglerna är enkla. Alla som bidrar får rösta, men inte på sitt eget bidrag. Det blir alltid allvar, särskilt som alla tycks vilja ge sig på mig och mina bidrag. Oftast blir jag diskad ev en eller annan anledning. I år var det nära då jag ifrågasattes för att ha limmat på fjädrar vilket inte kunde räknas som ”ett målat ägg”. Min räddning blev att jag målat grundfärgen vit med glitter. Men det syns inte.
Så låt mig då presentera årets finalister…
Alice bidrag: ADHD, Fredriks: Ying & yang, Sandros: ”Saved”
Mitt bidrag: Lånta fjädrar, Marias: Hem till Skåne och Orange knaskalufs
Samt sist men störst: Lasses: ”Insidan som räknas”

20120406-110929.jpg

20120406-111159.jpg

20120406-111338.jpg
Vinnaren! Lasses bidrag: ”Insidan som räknas”

Kommentera

