Staden som gör mig lycklig

Detta bildspel kräver JavaScript.


Tänk att en promenad i vintersol i stan kan göra mig så lycklig. Vandrar utmed Vasagatan. Tittar upp mot Klara kyrka som kontrasterar vackert med 1900-talets sena byggnader. Längre ned på Vasagatan står Ferdinand Bobergs monumentala vackra byggnad centalposten med sina vackra torn. På andra sidan det helt nybyggda kontor som fått en levande glasfasad där vintersolen glittrar och utmanar ögat. Jag älskar staden och dess kontraster. Och kanske är det just det som är så läckert, motsatserna, gammalt nytt, fult och vackert, spännande men aldrig förutsägbart. Hjalmar Mehr formulerade det på sin tid så vackert; Stockholm en stad i hälsa och Skönhet.
Har du några vackra bilder som du vill dela med dig av här på Bloggen så skicka dom till mig på tomas.rudin@stockholm.se under rubriken ”staden som gör mig lycklig”.

One response to “Staden som gör mig lycklig

Kommentera

