Inspirerad och motiverad!

Första veckan efter semestern lider mot sitt slut. Det har varit en vecka full av inspiration och nya idéer, och jag vill dela med mig av lite av det som gjort mig extra glad den här veckan.

Socialdemokraterna i Stockholm har tillsatt en stadsbyggnadsgrupp och vår kommunfullmäktigegrupp har en bostadspolitisk grupp. Tillsammans blir dessa två grupper ett spännande gäng med komdrivna människor med stor kunskap och ett stort intresse för stadsbyggnad. Det är fantastiskt att ha möjligheten att jobba tillsammans med så kunniga personer med så många spännande idéer. Varje möte med gruppen ger både inspiration, kunskap och motivation.

Något annat som verkligen är motiverande, och alldeles nödvändigt för mig som politiker, är den kontakt jag får mer er, dels via bloggen och i personliga möten men också genom mail. Nyligen fick jag ett mail från en person som hade spännande idéer för hur personens eget bostadsområde skulle kunna utvecklas. Det är bland de bästa presenter man kan få som stadsbyggnadspolitiker. Jag är övertygad om att en hel del av de bästa idéerna för ett område kommer från de som bor där och vet vad som saknas. Att få ta del av de idéerna och kunskapen är otroligt värdefullt. Tack, och trevlig helg!

One response to “Inspirerad och motiverad!

  1. Pingback: Stadsbyggnad och spacialt kapital | Tomas Rudin

Kommentera

