Här har du ett par förslag, Sten Nordin

Idag finns jag med i finansborgarrådet Sten Nordins veckodagbok, under rubriken ”Tomas Rudin och politiken”. Nordin tycker inte att jag kommer med några politiska förslag, utan bara klagar på hans förslag. Det är lite roligt att rubriken under heter ”Grattis till drottning Margerethe II och Danmark” (appropå vad som är politiskt relevant och inte). Men om nu Nordin känner att det saknas förslag lovar jag att lägga ännu fler förslag i år än 2011, förslag för ett Stockholm som växer och en bostadsmarknad som fungerar.

Utöver det vill jag påminna Nordin om några av mina favoritförslag som jag och Socialdemokraterna lade under 2011 som han gärna får ta in och genomföra:

För övrigt anser jag att monarkin är förlegad sedan länge.

Kommentera

